ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΤΑΡΩ


ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΤΑΡΩ


Τα ΤΑΡΩ είναι ίσως το πιο παρεξηγημένο (και άγνωστο) φιλοσοφικό και γνωσιολογικό σύστημα στην εποχή μας και ιδιαίτερα στην Ελλάδα. Ακόμη και εκείνοι που το γνωρίζουν, οι περισσότεροι νομίζουν ότι πρόκειται για ένα ακόμη σύστημα χαρτομαντείας. Και όμως, το μαντικό τους τμήμα, αν και ισχυρότατο, δεν εκφράζει παρά ένα πάρα πολύ μικρό μέρος των δυνατοτήτων τους, θα έλεγα όχι πάνω από ένα 10 %. Η μεγάλη αξία των Ταρώ έγκειται στην συμβολική αποτύπωση υψηλότατης διαχρονικής γνώσης, με σημαντικότατες υπερβατικές αναφορές στη λειτουργία τόσο του φυσικού κοσμικού συστήματος, όσο και του αόρατου κόσμου. Απλά η γνώση καλύφθηκε καλά, σ’ εκείνα τα επικίνδυνα χρόνια του μεσαιωνικού σκοταδισμού (που ίσως κρατάει ακόμα μέχρι τις μέρες μας).


ΚΑΤΑΓΩΓΗ

Για την αρχική καταγωγή των Ταρώ γνωρίζουμε ελάχιστα. Υπάρχουν διάφοροι θρύλοι που τα πάνε βαθιά πίσω στο χρόνο, σε Σουμερικές, Ινδικές, Αιγυπτιακές ρίζες. Σίγουρο είναι μόνο ότι ήρθαν στην Ευρώπη κατά πάσα πιθανότητα μετά την δειλή εισβολή αραβικής γνώσης με τις σταυροφορίες. Οι πρώτες αναφορές στην Ευρώπη συναντώνται κατά το 1375, 1377, 1400. Ας σημειώσουμε εδώ ότι αποδεδειγμένα ΔΕΝ τα έφεραν οι τσιγγάνοι στην Ευρώπη μια και αυτοί πρωτοεμφανίστηκαν μόλις το 1417, δηλαδή τουλάχιστον 42 χρόνια μετά τις πρώτες αναφορές των Ταρώ. Εξάλλου οι τσιγγάνοι μέχρι τον 18ο αιώνα δεν ασχολούντο με τη χαρτομαντεία, αλλά μόνο με τη χειρομαντεία. Αρχικά τα Ταρώ χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά, συμβολικά και τελετουργικά, στον εσωτερισμό, κυρίως σαν μαγικές εικόνες για διαλογισμό, ακόμα μόλις στην περίοδο μεταξύ 1450 και 1480 υπάρχουν αναφορές για χρήση για παιγνίδι. Επειδή η χειροποίητη κατασκευή τους ήταν πολυέξοδη και δύσκολη, αρχικά χρησίμευαν σαν πριγκιπικά δώρα σε γάμους κτλ.

Ξεχωρίζουν οι παραγγελίες του Filipo Maria Visconti τελευταίου δούκα του Μιλάνου (1391-1447) από την οικογένεια των Visconti, για το γάμο της κόρης του Bianca Maria Visconti με τον Francesco Sforza, επόμενο δούκα του Μιλάνου και φιλοτεχνημένα από το ζωγράφο Bembo. Έτσι ονομάστηκαν Visconti-Sforza Ταρώ, από αυτά σώζονται 74 κάρτες σε διάφορα μουσεία. Επίσης διάσημη είναι μια παραγγελία του Καρόλου VI της Γαλλίας το 1392 για 3 χρυσοποίκιλτες συλλογές Ταρώ στον ζωγράφο Jacquemin Gringonneur, απ’ όπου σώζονται 17 κάρτες που αν και χωρίς τίτλους και αρίθμηση, διαθέτουν πλήθος συμβολισμών ώστε να συγκρίνονται άνετα με τα μοντέρνα σετ. 10 κάρτες από τα Γκριγκονιέ Ταρώ παρουσιάζουν μεγάλες ομοιότητες με τα Tarocci di Mantegna  του 1470, που αποδίδονται στον μεγάλο ζωγράφο Adrea Mantegna (1431-1506) σε παραγγελία από τον δούκα Baldini της Φερράρα, σώζονται και οι 50 πρωτότυπες κάρτες. Πάνω στα υπέροχα πρωτότυπα του Μαντένια, ζωγράφισε και ο Albrecht Dűrer ένα σετ μεταξύ του 1494 και 1496. Από τα νεώτερα Ταρώ, ξεχωρίζουν αυτά του μεγάλου ισπανού σουρεαλιστή Salvator Dalí.


Και η ονομασία των Ταρώ έχει πολλές πιθανές πηγές. Στα σανσκριτικά (αρχαία περσικά) ΤAR σημαίνει: Πολικός Αστέρας. Στα αρχαία αιγυπτιακά TORA = Χρησμός, και ακόμα: ΤΑR = Δρόμος και RO, ROS, ROG = Βασιλικός, δηλαδή TARO = Βασιλικός Δρόμος. Στα Λατινικά είναι αναγραμματισμός του ROTA = Τροχός = Τροχός Πεπρωμένου.

Τα Ταρώ θεωρούντο ως τα χρησμοδοτικά φύλλα του αιγυπτιακού θεού Θώθ , αντίστοιχου με τον έλληνα Ερμή και έτσι η Χρησμοδοτική Τέχνη, δηλαδή η ενασχόληση με τα μυστήρια της ζωής ονομάστηκε Ερμητισμός. O Θωθ-Ερμής εθεωρείτο ο γνώστης των 3 μεγάλων μυστηρίων: της Γέννησης (Δημιουργία), του Έρωτα (Συντήρηση) και του Θανάτου (Καταστροφή), έτσι ονομάστηκε Τρισμέγιστος. Η θηλυκή πλευρά του ήταν η Μάατ, αντίστοιχη της Περσεφόνης, που είναι η ενσάρκωση της υπέρτατης αλήθειας και μαζί κρίνουν και ζυγίζουν τις ψυχές των νεκρών. Η διδασκαλία του Θωθ-Μάατ είναι η διδασκαλία του Ερμή του Τρισμεγίστου και αποτελείται από μια σειρά αξιωμάτων που αρχικά είναι αναπόδεικτα, αλλά τελικά γίνονται αυταπόδεικτα. Ολόκληρη αυτή η διδασκαλία, είναι συμβολικά γραμμένη στα Χρησμοδοτικά του φύλλα, δηλαδή στα Ταρώ, όπου κάθε κάρτα είναι ένα μυητικό στάδιο έρευνας και προόδου.

Με τον όρο Ερμής ο Τρισμέγιστος, νοείται σήμερα το σύνολο της μυστικής σοφίας του αιγυπτιακού ιερατείου, που διεσώθη ελάχιστα σε γραπτά κείμενα, αλλά αρκετά μέσα από τους συμβολισμούς των Ταρώ.

Στη σημερινή τους μορφή τα Ταρώ αποτελούνται από 78 κάρτες που διαιρούνται σε 2 ομάδες: 22 μεγάλες Αρκάνες (από το Λατινικό Arcanum = Μυστικό) ή μεγάλοι Θρίαμβοι, και 56 μικρές Αρκάνες ή μικροί Θρίαμβοι, σύνολο 78 κάρτες, από τις οποίες διατηρήθηκαν στα σημερινά παιγνιόχαρτα οι 52 από τις μικρές και 1 μεγάλη (2 φορές): ο Τρελός ή Joker (Γελωτοποιός).

Στους πραγματικούς γνώστες των Ταρώ, είναι αυστηρά απαγορευμένη η έκφραση «τράπουλα», επειδή προέρχεται από το ιταλικό trappola = παγίδα., και δηλώνει μεγάλη ασέβεια στα Ταρώ, που λόγω της των ισχυρότατων συμβόλων τους, θεωρούνται ζωντανός οργανισμός (π.χ. όπως και η Γη).

 

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΡΚΑΝΕΣ

Οι μεγάλες Αρκάνες εκπροσωπούν θείες επιρροές ή στοιχεία του ουράνιου προγραμματισμού μας που έγινε σε ένα ενδιάμεσο επίπεδο μεταξύ του προηγούμενου θανάτου και της τωρινής επαναγέννησής μας. Διαιρούνται και αυτές σε 2 υποκατηγορίες: Τον Τρελό που αποτελεί ειδική κατηγορία και αριθμείται με 0, και τους 21μεγάλους Θριάμβους που αριθμούνται με λατινική αρίθμηση από το Ι έως το ΧΧΙ. Η κάθε κάρτα περιλαμβάνει ένα πλήθος συμβόλων που δημιουργούν ένα ιδιαίτερο δυναμικό, που συντονίζεται με τις αντίστοιχες συμπαντικές ενέργειες, κάθε σημαδάκι, κάθε χρώμα έχει την ξεχωριστή σημασία του και συνεπώς συντονίζεται με μια συγκεκριμένη ψυχολογική κατάσταση όσων ανθρώπων λειτουργούν στο «ίδιο μήκος κύματος», δηλαδή  βρίσκονται συντονισμένοι με τις ίδιες ενέργειες όπως και ο αντίστοιχος Θρίαμβος. Αυτό συνθέτει μια συγκεκριμένη τυπολογία όπου κατατάσσονται οι ανθρώπινοι χαρακτήρες ως προς τα εκ γενετής χαρακτηριστικά τους και ως προς τον προγραμματισμό τους.

 Με τους συντονισμούς των μεγάλων Αρκανών ασχοληθήκαμε διεξοδικά στο κεφάλαιο της Τυπολογίας της Μεταφυσικής. Οι μικρές Αρκάνες όμως αποτελούν ιδιαίτερη περίπτωση.


ΜΙΚΡΕΣ ΑΡΚΑΝΕΣ

Οι 56 κάρτες των μικρών Αρκανών αντιστοιχούν στις ανθρώπινες πράξεις και επιλογές, σύμφωνα πάντα με το εξελικτικό τους επίπεδο. Αποτελούν κατά κάποιο τρόπο τις αντιδράσεις της ελεύθερης βούλησης, πάνω στα προγραμματισμένα εξωτερικά γεγονότα και τις άνωθεν επιρροές. Έτσι έχουμε πάλι μια τελείως ξεχωριστή τυπολογία, που αφορά περισσότερο τη χρονικά περιορισμένη συμπεριφορά και τις ανθρώπινες διαθέσεις που μπορούν οποτεδήποτε να μεταβληθούν και πολύ λιγότερο έως καθόλου τα έμφυτα χαρακτηριστικά. Περιγράφουν δηλαδή τη δυναμική ανθρώπινη συμπεριφορά απέναντι στα συμπαντικά γεγονότα και στις καταστάσεις που τους φέρνει αντιμέτωπους η κοσμική τάξη ή αταξία των πραγμάτων σύμφωνα με το θείο Σχέδιο (Δηλαδή ο βαθμός της συμπαντικής εντροπίας).

Για να κατανοήσουμε τους μηχανισμούς και τους νόμους που διέπουν αυτές τις συμπεριφορές και να μπορέσουμε να τις κατατάξουμε τυπολογικά, είναι αναγκαίο να κατανοήσουμε πρώτα τους μηχανισμούς λειτουργίας των μικρών Αρκανών σαν αναπόσπαστα και ισότιμα Μικρά Μυστικά των Ταρώ.

Οι Μικρές Αρκάνες υποδιαιρούνται επίσης σε 4 και 3 υποκατηγορίες.

 

Tα 4 μαγικά εργαλεία

Η πρώτη μεγάλη υποδιαίρεση των μικρών Αρκανών σε 4 ομάδες x 14 κάρτες = 56, είναι στα 4 μαγικά εργαλεία που διαθέτουν. Αυτά δεν είναι άλλα από τα κύρια χαρακτηριστικά τους, δηλαδή:


1. Ραβδιά ή Μπαστούνια στοιχείο της Φωτιάς και εκπροσωπούν τη  Θέληση.

2. Σπαθιά                         στοιχείο του Αέρα    και εκπροσωπούν την Τόλμη.

3. Κούπες ή Κύπελλα      στοιχείο του Νερού και εκπροσωπούν  τη   Γνώση.

4. Νομίσματα ή Πεντάκτινα στοιχείο της Γης  και εκπροσωπούν  τη   Σιωπή.


Οι 3 ιεραρχίες:

Επίσης διαιρούνται σε 3 διαφορετικές κατηγορίες, (4x1)+(4x9)+(4x4)=56:


1. Οι Άσοι:                        Η ουσιαστική ΦΥΣΗ της σειράς.    

2. Τα αριθμημένα χαρτιά (από 2 – 10): Οι γενικές ΟΨΕΙΣ της ανθρώπινης ύπαρξης.

3. Η Αυλή:                        Τα 4 ΣΤΑΔΙΑ της ανθρ. Ανάπτυξης (τάσεις, κίνητρα)

Τα Ραβδιά

Σαν παιγνιόχαρτα, τα Ραβδιά μεταλλάχτηκαν στην Γερμανική τράπουλα σε Βαλανίδια, στη Γαλλική Τράπουλα σαν Σταυροί ή Επιτυχίες και στην Ελληνικά σαν Σπαθιά ♣ . Ας μη μας μπερδέψει αυτή η σύγχυση, γιατί θα την ξανασυναντήσουμε, όπως είναι φυσικό, στα ελληνικά Μπαστούνια.

Τα Ραβδιά σαν σύμβολα Φωτιάς, συντονίζονται περισσότερο με τις πνευματικές ανθρώπινες ιδιότητες και λειτουργούν στο Ατζιλούθ, στο ανώτατο πνευματικό πεδίο των αρχετύπων. Επίσης η πύρινη φύση τους τα αντιστοιχεί στο ζωδιακό κύκλο με τον Λέοντα, τον Τοξότη και τον Κριό.

Τα σημαντικότερα γενικά χαρακτηριστικά τους είναι η ενεργητικότητα και η ανυπομονησία. Επηρεάζουν όλες τους δημιουργικές ενασχολήσεις, τις επιχειρήσεις και την εργασία γενικότερα, καθώς και τη γεωργία. Επίσης σχετίζονται με όλους τους τομείς όπου σημαντικό ρόλο παίζει η ενεργητικότητα, η πράξη, η δύναμη, η κίνηση, η αισιοδοξία, οι δυνατότητες επιτυχίας, και οι πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν.


Τα Σπαθιά

Σαν παιγνιόχαρτα, τα Σπαθιά μεταλλάχτηκαν στην Γερμανική τράπουλα σε Φύλλα, στη Γαλλική σαν Σπαθιά ή Πίκες  και στην Ελληνική σαν Μπαστούνια, διατηρώντας όμως το γαλλικό: Πίκα ♠.

Το στοιχείο τους είναι ο Αέρας και συντονίζονται με τις νοητικές διεργασίες και τη λογική και λειτουργούν στο Βριάχ, τον δημιουργικό κόσμο των ψυχών και της αρχέγονης σκέψης.  Στο ζωδιακό κύκλο αντιστοιχούν στους Διδύμους, στον Υδροχόο και στο Ζυγό.

Στα γενικά χαρακτηριστικά τους συγκαταλέγεται η ψυχρότητα (ψυχρή λογική), η υπολογιστικότητα και η αντίφαση (λόγω σύγκρουσης αντιφατικής πληροφόρησης). Επηρεάζουν κυρίως τις δύσκολες ή προβληματικές καταστάσεις της ζωής, το μίσος, τον πόλεμο, τη δυστυχία, το θάνατο, τη μεταμόρφωση και τη δύναμη. Σχετίζονται άμεσα  με κάθε είδους δυσκολίες, εξετάσεις (διαγωνισμούς κλπ), έγνοιες, ανησυχίες, ασθένειες, πένθος, θλίψεις, συγκρούσεις, διαφωνίες, και την αναγνώριση της αλήθειας.


Οι Κούπες

Σαν παιγνιόχαρτα, οι Κούπες (με την κυριολεκτική τους έννοια σαν μικρά δοχεία), ή Κύπελλα, μεταλλάχτηκαν στην Γερμανική και στη Γαλλική τράπουλα σε Καρδιές  ενώ (περιέργως) στην Ελληνική διατηρήθηκαν σαν Κούπες ♥.

Το στοιχείο τους είναι το Νερό, και συντονίζονται με τις συναισθηματικές εκδηλώσεις, λειτουργώντας στο Γιεζιράχ, τον μορφικό, νοητικό κόσμο, ή ευρύτερα γνωστό σαν Αστρικό. Αντιστοιχούν με τα Ζώδια του νερού, Καρκίνο, Σκορπιό και Ιχθείς.

Γενικά εμφανίζονται σαν αγαπητοί, συμφιλιωτικοί, αρμονικοί και μαλακοί άνθρωποι. Οι τομείς που επηρεάζουν άμεσα, είναι όσοι έχουν να κάνουν με: αγάπη, φιλία, διατήρηση, διδασκαλία, ευτυχία, ηρεμία, ειρήνη, θρησκεία. Έχουν στενή σχέση με συναισθήματα, σχέσεις, πνευματικότητα, δημιουργικότητα, φαντασία, παθητικότητα, μεγάλη χαρά και τύχη.


Νομίσματα

Τα Νομίσματα ή Πεντάκτινα ή Δηνάρια, ή Χρήματα, ή Αστέρια, μεταλλάχτηκαν σαν παιγνιόχαρτα στη Γερμανική τράπουλα σαν Όστρακα στη Γαλλική σαν Καρό ή Διαμάντια και στην Ελληνική, επίσης σαν Καρό ♦.

Μέχρι και σήμερα στα εσωτερικά Τάγματα, τα χρήματα οποιουδήποτε τύπου, χώρας και ονομασίας, αναφέρονται σαν όστρακα. Π.χ. 100  Όστρακα υπονοούν ταυτόχρονα, 100 Δραχμές ή 100 Ευρώ ή 100 Δολάρια  κλπ.

Το στοιχείο τους είναι η Γη, λειτουργούν στο Ασιάχ, τον ενεργό, υλικό κόσμο και φυσικά συντονίζονται με όλες τις εκδηλώσεις της ύλης. Στον Ζωδιακό κύκλο αντιστοιχούν με τα γήινα ζώδια της Παρθένου, του Αιγόκερου και του Ταύρου.

Στα θετικά γενικά τους χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται η εμπιστοσύνη, η σταθερότητα, η καθαρότητα και η αγνότητα. Επηρεάζουν ότι έχει σχέση με την ανάπτυξη, το χρήμα και το εμπόριο. Όμως συνδέονται και με οτιδήποτε σχετικό με την υλική πλευρά της ζωής, επαγγελματικές συμφωνίες και την εργασία γενικότερα.


Τα ανωτέρω ως προς τις ιδιότητές τους σαν μαγικά εργαλεία ή χρώματα, όπως επεκράτησε να ονομάζονται στην κοινή τράπουλα. Ως προς την ιεράρχηση, κατατάσσονται σε 3 βασικές κατηγορίες.


Οι Άσοι.

Στα Ταρώ  (όπως και στα μετέπειτα παιγνιόχαρτα) δεν υπάρχει η μονάδα (Από σεβασμό στην έννοια του Θεού). Όμως υπάρχουν οι 4 Άσοι. Οι Άσοι εκπροσωπούν τυπολογικά τις ευκαιρίες που έχει ανά πάσα στιγμή ο άνθρωπος. Είναι οι ευκαιρίες που έχει στο ξεκίνημα ενός εγχειρήματος, ανάλογα βέβαια με το αντίστοιχο μαγικό εργαλείο. Έχει μια λεπτή αλλά καθοριστική διαφορά από τους Ακολούθους των αυλικών καρτών. Οι Ακόλουθοι εκπροσωπούν την εκάστοτε περιβάλλουσα ευκαιρία, ενώ οι Άσοι τις αρχικές ευκαιρίες.

Ειδικότερα οι Άσοι στα 4 Μαγ. Εργ. Χαρακτηρίζουν όσους βρίσκονται κάτω από την επιρροή τους με τις ακόλουθες ιδιότητες, τάσεις, ευκαιρίες:


Ραβδιά:      η ευκαιρία για αυτό-εξέλιξη, γενικά οι ευκαιρίες, το θάρρος, η χαρά του ρίσκου, το να αποδείξεις αποφασιστικότητα και δύναμη θέλησης.

Σπαθιά:       ευκαιρία να ξεκαθαρίσεις, κάτι να πάρεις αποστάσεις, να εξετάσεις με κριτικό βλέμμα μία κατάσταση, η ευκαιρία να καταλήξεις σε μία έξυπνη απόφαση ή έξυπνο δίδαγμα – μάθημα.

Κούπες:       ευκαιρία να βρεις την ανώτατη ευτυχία, να βρεις μια βαθιά ικανοποίηση, αρμονία και πληρότητα.

Νομίσματα: αξιόλογη ευκαιρία για να βρεις τον εξωτερικό πλούτο, ευκαιρία να βρεθεί η μεγάλη ευτυχία.


Τα Αριθμημένα Χαρτιά.

Οι Αριθμημένες Κάρτες από το 2 έως το 10, μας παραπέμπουν στις στιγμιαίες επιλογές και τις ατομικές αντιδράσεις, κατά την πορεία μας στις ατραπούς της ατομικής εξέλιξης.

Ως προς τα γενικά χαρακτηριστικά τους από το 2-10 δηλώνουν:


ΤΑ ΔΥΟ δηλώνουν

Την πόλωση που δημιουργεί αμφιβολίες, που καταπιέζει.

(στα μπαστούνια η πόλωση είναι καρπερή, στα πεντάκτινα δείχνει παιχνίδι και στις κούπες οδηγεί σε μια συνάντηση)

ΤΑ ΤΡΙΑ δηλώνουν

Μια σταθερή βάση (εκτός από το 3 σπαθί) – Το 3 είναι ο πρώτος αρμονικός αριθμός.

ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ δηλώνουν

Σταθερότητα που περιέχει τάση για ένα μπλοκάρισμα.

ΤΑ ΠΕΝΤΕ δηλώνουν

Μία κατάσταση που περιέχει πάρα πολύ φόβο για εγκατάλειψη μίας σταθερής κατάστασης. Εμπεριέχει μαντική πράξη.

ΤΑ ΕΞΙ δηλώνουν

Κρίση, κρίσιμη κατάσταση. Είναι ο αριθμός της Αφροδίτης που μας φέρνει ή κρίση ή βοήθεια.

ΤΑ ΕΠΤΑ δηλώνουν

Αρμονία, καυγά, κρίση

►  ΤΑ ΟΚΤΩ δηλώνουν

Καταπίεση και ανασφάλεια.

ΤΑ ΕΝΝΕΑ δηλώνουν

Το ανώτατο που μπορεί να προσφέρει οτιδήποτε. (Στα πεντάκτινα και τις κούπες δείχνει κάτι θετικό, ενώ στα σπαθιά  και στα μπαστούνια δείχνει υπερβολή).

ΤΑ ΔΕΚΑ δηλώνουν

Όπως και τα ‘εννέα’ αλλά λιγότερο ή περισσότερο στην υπερβολή του. Η κατάσταση αυτή μπορεί να παρασύρει σε υπερβολική αίσθηση ασφάλειας και πληρότητας και να δημιουργήσει απροσεξίες που μπορουν εύκολα να την αντιστρέψουν.


Ειδικότερα σε συνδυασμό με τα 4 Μαγ. Εργ. προσδίδουν τις ακόλουθες τάσεις ή επιρροές, ώστε να προκαλούν τις ανάλογες αντιδράσεις:

 

Ραβδιά:

2     αδιαφορία, ψεύτικα λόγια, δηλ. να παραδέχεσαι κάτι μόνο λεκτικά, ενώ στην ουσία το απορρίπτεις, άχρωμη ουδετερότητα, αποφυγή από κάτι.

3     σταθερή στάση σε μία σχέση με καλές προοπτικές, εμπιστοσύνη, σιγουριά, επιτυχία.

4     ειρήνη, χαρά, αρμονία, καλωσόρισμα για σένα ή για τους άλλους.

5     πρόκληση, αγώνας, παιχνιδιάρικος καυγάς, αναμέτρηση δυνάμεων.

6     νίκη, αναγνώριση, καλά νέα, χαρμόσυνη επιστροφή.

7     καθαρή διαφωνία ή καυγάς, ζήλια, προβλήματα που σου δημιουργούν οι άλλοι, ανάγκη αυτοάμυνας.

8     ένα μήνυμα για κάτι που θα συμβεί σύντομα, ότι κάτι πλανάται στον αέρα.

9     σκλήρυνση μίας στάσης, πείσμα, το να νιώθεις απειλημένος ακόμα και από εκεί που δεν υπάρχει απειλή.

10   υπερφόρτωση, πίεση, ελλιπείς προοπτικές, στρίμωγμα, ατυχείς χειρισμοί, το να θέλεις να τα κάνεις όλα μόνος σου.

         

Σπαθιά:       

2     σκληρές αμφιβολίες, αβεβαιότητα για μία απόφαση, τα φράγματα της λογικής, αρνείσαι να δεις την λύση.

3     ένα μάθημα που πήρες μέσα από πόνο, απογοήτευση, έξυπνη αλλά δύσκολη απόφαση, απάρνηση από κάτι.

4     στάση, αναγκαστικό σταμάτημα, απομόνωση, εμποδισμένες δραστηριότητες, ασθένεια (από ανθρώπινες επιλογές).

5     ήττα, ταπείνωση, ποταπότητα, αηδία, αισχρότητα.

6     το ξεκίνημα μέσα στην αβεβαιότητα, αλλαγή, μετακόμιση, ταξίδι μέσα σε ανασφάλεια.

7     πονηριά και μπαμπεσιά, κοπάνα, φυγή γιατί έκανες κάτι κακό, απάτη, κλέψιμο στο παιχνίδι, αποφυγή ευθυνών.

8     αναστολές, απαγορεύσεις, στρίμωγμα αλλά όχι τελεσίδικο, αναγκαστική απάρνηση από κάτι, ζορίσματα, περιορισμοί, κάτι πολύ σημαντικό που δεν μπορείς να το ζήσεις (τι θα πει ο κόσμος!)

9     φόβος, φροντίδες, ανησυχίες, ενοχές, άυπνες νύχτες, εφιάλτες, απόγνωση.

10   αναπόφευκτο τέλος και λίγο ξαφνικό και αναίτιο, θάνατος, τελεία και παύλα, άγραφος χάρτης, μπορείς να κάνεις ο, τι θέλεις.

 

Κούπες:       

2     συνάντηση μέσα σε πολύ αγάπη, είσαι καλοδεχούμενος, ο ένας προσπαθεί να πλησιάσει τον άλλον.

3     επιτυχία, ευχαριστία, θεραπεία, (έγινες καλά), γιορτάζεις την χαρά σου με άλλους.

4     έλλειψη θάρρους, κάποιος είναι προσβεβλημένος από πείσμα, χάνεις μια πολύτιμη ευκαιρία.

5     έχεις προβλήματα, απώλεια, εγκατάλειψη, αποτυχημένες ελπίδες.

6     μια χαρούμενη και νοσταλγική ματιά προς τα πίσω σε στιγμές ευτυχίας, νοσταλγία!

7     οράματα, φαντασιώσεις, η σκέψη να βλέπεις μόνο τις επιθυμίες σου.

8     ξεκίνημα με βαριά καρδιά (είναι δική σου απόφαση), πάς στο άγνωστο.

9     ικανοποίηση, χαρά της ζωής, καλή και ζεστή συντροφιά, ανεμελιά, ξεκούραση.

10   μεγάλη ευτυχία και τύχη, τα πάντα πάνε καλά, συναισθηματική ασφάλεια και οικογενειακή  ευτυχία.

 

Νομίσματα:

2     ελαστικότητα, παιχνιδιάρικη αναποφασιστικότητα, παίζεις με αυτό, το να πηγαίνεις με το ρεύμα, ελαφριά καρδιά, ενστικτώδης εμπιστοσύνη.

3     πρόοδος, επιτυχές ξεπέρασμα των δοκιμασιών, το να βάζεις τις ικανότητές σου σε δοκιμασία, το να μπαίνεις σε ένα νέο και μυστηριώδες επίπεδο.

4     το να μαζεύεις πράγματα (τσιγκουνιά), υπερβολική ανάγκη ασφάλειας, κώλυμα, εξαναγκασμός.

5     κρίση, κάτι δίνεις και φεύγει, στρίμωγμα, εύθραυστο έδαφος, φτώχια, μπαίνεις σε ρίσκα που δεν θα πάνε καλά, χρεοκοπία.

6     γενναιοδωρία, χαρίζεις και σου χαρίζουν, ανοχή, προθυμία για βοήθεια, καλοπέραση, φιλικότητα ανθρώπων.

7     υπομονή, αργή αλλά σταθερή εξέλιξη, ο καιρός της ωρίμανσης.

8     αρχή, νέα μαθήματα, η χαρά της δημιουργίας και εμπιστοσύνη, καλές ικανότητες (πιάνουν τα χέρια σου).

9     κέρδος, χαρούμενη έκπληξη, ξαφνική βελτίωση, ευνοϊκή στροφή.

10   πλούτος, ασφάλεια, σταθερότητα, επιτυχία, γερά θεμέλια και βάσεις.


 

Η Αυλή

Οι Αυλικές κάρτες ονομάζονται έτσι διότι αναπαριστούν τη δομή μιας βασιλικής αυλής, από την κατώτερη υπηρεσία, τον Ακόλουθο, έως το ανώτατο αξίωμα,  τον Βασιλιά. Αρχικά υπήρχαν μόνο ο Ακόλουθος (Βαλές), ο Ιππότης και ο Βασιλιάς, όμως αργότερα προστέθηκε 14η κάρτα η Βασίλισσα και στα παιγνιόχαρτα ο Ιππότης καταργήθηκε και έμεινε η Βασίλισσα. Επί μέρους σημαίνουν:


Ακόλουθος:   Στιγμιαίες (παροδικές) Ευκαιρίες٭.

Ιππότης:        Διάθεση, Ατμόσφαιρα٭.

Βασίλισσα:    Γυναίκες*

Βασιλιάς:       Άνδρες*


٭Οι ευκαιρίες ή η ατμόσφαιρα μπορεί να είναι ευνοϊκές ή άσχημες αντίστοιχα από το αν ο Ακόλουθος και ο Ιππότης είναι όρθιοι ή ανάποδοι.

*Οι άνδρες και οι γυναίκες, έχουν θετικά ή αρνητικά χαρακτηριστικά, ανάλογα αν  η Βασίλισσα και ο Βασιλιάς είναι όρθιοι ή ανάποδοι.

Α.=Ανάποδα


Αναλυτικά σημαίνουν, επιδρούν, ή προκαλούν τις εξής καταστάσεις:

 

Ραβδιά:

Ακόλουθος         προσφορά μιας θετικής ευκαιρίας που μπορεί να παρασύρει, και μπορεί να παρθεί με ενθουσιασμό, (το τι θα κάνει κανείς μετά, είναι δικιά του επιλογή).

Α. κακό νέο, εξαπάτηση που έγινε επίτηδες.

Ιππότης    πολύ φλογερά συναισθήματα και γεμάτα ανυπομονησία και εμπειρίες, τυχοδιωκτισμός, φλογερός ενθουσιασμός.

Α. αποξένωση, χωρισμός, τσακωμός που έγινε επίτηδες.

Βασίλισσα μια γυναίκα είναι το κλειδί σ’ αυτή τη κατάσταση (όρθια κάρτα = με θετικά στοιχεία, ανάποδα = αρνητικά στοιχεία). Γεμάτη φλόγα, θέληση, δυναμική, αγωνίστρια, θαρραλέα, καλή, ξεκινάει κάτι με κέφι, σίγουρη για τον εαυτό της, καθορίζει τα πράγματα.

Α. εύθραυστη, δύσπιστη, ραδιούργα.


Βασιλιάς   άντρας με θέληση, δυναμικός, ενθουσιασμένος, αρχηγικός, πολύ σίγουρος για τον εαυτό του.

Α. δεν λαμβάνει υπ’ όψιν κανέναν, αδιαφορεί για τους άλλους, αυστηρός, πατάει επί πτωμάτων.


                      

Σπαθιά:

Ακόλουθος         η ευκαιρία να ξεκαθαρίσει μία διαμάχη ή ένα πρόβλημα που θα  ξαλαφρώσει.

Α. φίμωση, αποτυχία, δεν λέει αυτά που έχει μέσα του.

Ιππότης    μία ψυχρή λογική, παγωμένη ατμόσφαιρα, επιθετικότητα, ψυχρή τακτική.

Α. απροσεξία, ανταγωνισμός, φαφλατάς.

Βασίλισσα μία γυναίκα στο στοιχείο του αέρα, ψυχρή ως παγωμένη, πνευματώδης, εύθυμη, ανεξάρτητη, πονηρή, γοητευτική, χαριτωμένη, καπάτσα, ξύπνια, υπολογίστρια, αποστασιοποιημένη, εύθραυστη. Η γυναίκα με την δύναμη της λογικής, μπόρεσε και απελευθερώθηκε από την εξάρτηση.

Α. κυριαρχική, παριστάνει την αγία, κουτσομπόλα.

Βασιλιάς   ένας άντρας στο στοιχείο του αέρα, ψυχρός, ξεκάθαρος, τονισμένης λογικής, έξυπνος, κριτικός, διασκεδαστικός, πονηρός, πραγματιστής, αποστασιοποιημένος, ασταθής, ο αντικειμενικός και επαγγελματικός σύμβουλος.

Α. σαδιστής σωματικά και ψυχικά.


                      

Κούπες:

Ακόλουθος         φιλική χειρονομία, καλή ευκαιρία που κολακεύει και δίνει ευτυχία.

Α. απάτη, επιρροή, κοροϊδία, διπροσωπία.

Ιππότης    φιλική ατμόσφαιρα μέσα στην αγάπη και την συμφιλίωση (φιλική ή ερωτική).

Α. εξαπάτηση, πονηριά, λέει λόγια με διφορούμενη έννοια.

Βασίλισσα          γυναίκα στο στοιχείο του νερού, ευαίσθητη, μαλακιά, ρομαντική, διαισθητική, γεμάτη συναισθήματα, βοηθάει.

Α. άτιμη γυναίκα, γεμάτη ελαττώματα.

Βασιλιάς   άντρας στο στοιχείο του νερού, πολύ συναισθηματικός, ρομαντικός, με ιδιαίτερα ανεπτυγμένη διαίσθηση.

Α. κακός, δίγλωσσος, άλλα λέει στον έναν και άλλα στον άλλον.

                  

 

Νομίσματα

Ακόλουθος         καλή πρόταση και ευκαιρία που προφέρεται, ένας πολύτιμος παλμός.

Α. λανθασμένη χρήση χρημάτων, εξαπάτηση.

Ιππότης    μια σταθερή και καλή διάθεση προθυμίας και αντοχής για δουλειά, μια ώριμη και σταθερή βάση.

Α. τεμπελιά, τελμάτωση, βαρυθυμία, βαριεστιμάρα.

Βασίλισσα          πατά σταθερά στο έδαφος, πραγματίστρια καλόκαρδη, πρόθυμη, καρποφόρα, καλή νοικοκυρά, χαρούμενος άνθρωπος.

Α. κακιά, υλίστρια, διεφθαρμένη.

Βασιλιάς   γήινος, καλός στα επαγγελματικά του, αισθησιακός, μπορεί να του έχει κανείς εμπιστοσύνη.

Α. βαρύς και ασήκωτος, διεφθαρμένος, δωροδοκούμενος, ξεροκέφαλος, αρτηριοσκληρωτικός


Ας σημειωθεί ότι τα παραπάνω είναι μόνο γενικά τυπολογικά χαρακτηριστικά και προσδιορισμοί καταστάσεων και δεν αποτελούν μαντικά στοιχεία. Οι μαντικές ερμηνείες είναι κατά πολύ πολυπλοκότερες και εξειδικευμένες. 

 

Γιώργος Κυπριωτάκης 2002